Regels

Inleidend

U mag ervan uitgaan dat elke fysiotherapeut z'n vak zo goed mogelijk uitoefent. Heeft u toch klachten over de behandeling of de manier waarop uw fysiotherapeut met u omgaat, dan kunt u dat kenbaar maken. 
Om te beginnen is het de moeite waard om een gesprek aan te gaan met uw fysiotherapeut. Als u zich daar zekerder bij voelt, kunt u een bekende uit uw familie- of vriendenkring vragen hierbij aanwezig te zijn. Ook kunt u via het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF) een bemiddelingsgesprek aanvragen. Levert een bemiddeling niet het gewenste resultaat op of ziet u op tegen de confrontatie met uw fysiotherapeut, dan kunt u ook het informatie- en Klachtenbureau Gezondheidszorg (IKG) inschakelen. Voor het IKG bij u in de regio kunt u terecht bij het Landelijk informatiepunt voor Patiënten.

Een klacht indienen, hoe werkt dat?

Levert een gesprek of een bemiddelingsgesprek niet het gewenste resultaat op, dan kunt u gebruik maken van een klachtenprocedure. 
Er zijn drie instanties, waar u met uw klacht terecht kunt:

  • de Klachtencommissie van het KNGF
  • de Commissie van Toezicht van het KNGF
  • het Regionaal Tuchtcollege van de overheid

In alle gevallen behandelt een onafhankelijke commissie uw klacht. De behandeling van de klacht is kosteloos, uitgezonderd de (eventuele) kosten van bijstand. De bevoegdheid om maatregelen te nemen verschilt echter per commissie. Vanzelfsprekend gaan alle commissies zeer zorgvuldig en vertrouwelijk met uw klacht om.


Schriftelijk indienen

Een klacht moet altijd schriftelijk worden ingediend door u als patiënt of, wanneer het om een kind gaat, door de ouders of verzorgers. Iemand kan ook namens u een klacht indienen, als u diegene daartoe gemachtigd heeft. Omschrijf uw klacht zo duidelijk mogelijk en vermeld uw eigen naam en adres, evenals de naam en het privé- of praktijkadres van de fysiotherapeut. Stuur de brief naar de instantie die uw klacht het beste kan behandelen.


Meer informatie

Wilt u meer weten over de mogelijkheden van een bemiddelingsgesprek of heeft u vragen over hoe en bij welke instantie een klacht het beste kan worden ingediend? Neem dan contact op met een van de onderstaande organisaties:

  • Ledenadvies KNGF, Postbus 248, 3800 AE Amersfoort, tel. 033-4672929
  • Landelijk Informatiepunt voor Patiënten, Postbus 9101, 3506 GC Utrecht, tel. 030-2661661
 
Gemiste behandeling
 
Wanneer u een behandeling misloopt wordt deze bij u in rekening gebracht. De gereserveerde tijd  kunnen wij niet op stel en sprong invullen met het behandelen van een andere patiënt. Hetzelfde geldt wanneer u een afspraak te laat annuleert. Het is ons wettelijk toegestaan u deze behandeling in rekening te brengen wanneer u korter dan 2 volle werkdagen (48 uur) van te voren annuleert en in de regel zal dit ook gebeuren, tenzij we de opening in de agenda hebben kunnen opvullen met het helpen van een ander. Gemiste behandelingen mogen wij niet bij de verzekeraar declareren. Dit wordt beschouwd als fraude en als zodanig ook aangepakt.
 

Bankgegevens

IBAN : NL88RABO0314475478

BIC   : RABONL2U

Ten Berge Fysio- en Manuele Therapie is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer: 20157183

Adresgegevens

Ten Berge Fysio- en Manuele Therapie
Poolsterstraat 8
4356 BT, Oostkapelle

 tel.       0118 583084                                                      mobiel 06-43006647

BIG nummer 9053113704

email   info@fysiotherapieoostkapelle.nl 

BELANGRIJK BERICKT: Fysiotherapie ten Berge maakt bij het aanbieden van haar diensten vanaf de website gebruik van cookies. Ik hecht waarde aan de bescherming van uw privacy. Informatie over bezoeken aan fysiotherapieoostkapelle.nl wordt alleen gebruikt ter ondersteuning van technische beslissingen. Via onze website worden cookies geplaatst van j4age voor het bijhouden van statistieken. Wij gebruiken de statistieken om te bekijken hoe bezoekers de website gebruiken.

I accepteer cookies van deze website.